Szájsebészeti beavatkozások

Szájsebészet
Rendelőnkben Dr. Heibl László főorvos úr a következő beavatkozásokat végzi ambulánsan:
Egyszerű és műtéti fogeltávolítás
Bölcsességfog eltávolítás

Az evolúció során az ember állkapocsmérete csökkent. Így a mai emberek többségének már     nem férnek el a bölcsességfogai. Fájdalmas panaszokat is okozhatnak ill. az eredményes fogszabályozáshoz is szükséges lehet az eltávolításuk.

Fogciszta eltávolítás, cisztektomia
A ciszta sok esetben panaszmentes, ezért más okból végzett vizsgálat révén derül ki.
Minden esetben szükséges az eltávolítása, egyébként csontpusztulást, fog elvesztést okozhat.
Csontpótlás
Csontpótlásra leggyakrabban fogbeültetés előtt vagy közben lehet szükség, ha nem elegendő a rendelkezésre álló csontállomány az implantátum stabilitásához. A leggyakoribb csontpótló műtéti beavatkozás a sinus lift. (arcüregemelés)

Mesterséges csontpótlót használunk, ami egy szintetikus, ún. alloplast anyag, főleg hidroxilapatitot tartalmaz, és teljesen biokompatibilis!
Fogmegtartó műtét, gyökércsúcs rezekció

Az elhalt vagy gyökérkezelt fogak gyökereinél krónikus gyulladás, góc alakulhat ki. Ez aztán a szervezet más pontjain okozhat panaszt, hajhullást, ízületi fájdalmat… Egy kis szájsebészeti műtéttel ez eltávolítható, gyógyítható.

implantátum

Foghiányból adódóan könnyen érezhetjük hátrányban magunkat munkában, emberi kapcsolatokban, vagy akár étkezéskor.

A foghiány pótlásának legmodernebb fogászati-szájsebészeti eszköze a fogbeültetés. A páciensről Rtg felvétel, majd CT felvétel készül, ez alapján történik a tervezés, a konzultáció.
Az implantátum beültetése ambulánsan, helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen történik.
3 hónap  (csontpótlás esetén 6 hónap) után kontroll Rtg felvétel történik, és végül jön a digitális lenyomatra készülő, átmenő csavarral rögzített Zirkon fogmű elkészítése!

Adódhat olyan helyzet, hogy a betegnek egyik vagy mindkét állcsontja fogatlan, ha ez az állapot már régóta fennáll az állcsontok elvékonyodnak, elveszítve ezzel a hagyományos implantáció lehetőségét.

Ennek az állapotnak az ellátására dolgozta ki Prof. Paulo Malo az ún. „all on four” sebészeti eljárást melynek segítségével a fogatlan, elvékonyodott állcsontokkal rendelkező betegeket is csontpótlás nélkül egy rögzített rendkívül esztétikus fogsorral lehet ellátni.

Ebben az esetben az állcsontba négy, megfelelő szögben behelyezett implantátumra van szükség. A műtétet követően nincs hosszú, hónapokig eltartó várakozási idő, egy héten belül az esztétikus rögzített fogsorral a beteg ismét tud mosolyogni, beszélni, harapni és rágni.

Több százezer ember használja a világszerte az S.G.S Switzerland implantátumait, amit az Egyesült Államokban az FDA, Európában a CE hagyott jóvá. Ezen termékek mindegyike megfelel a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak.

Az S.G.S Switzerland implantátumok
minden helyzetre megoldást nyújtanak.

A beteg-orvos kapcsolat az implantálás után nagyon szoros marad, a betegeknek vállalniuk kell a fokozott, gondos szájhigiéne elvégzését és be kell tartaniuk a kontroll vizsgálatok időpontját annak érdekében, hogy a beültetett implantátumok minél hosszabb életűek legyenek.

Vannak un. rizikófaktorok, melyekről az orvos a beteget felvilágosítja. Ilyenek pl. a nagyfokú dohányzás, mértéktelen alkohol, esetenként drogfogyasztás.

Nagyon kevés az a helyzet, amikor egy betegnek implantátumot egyáltalán nem javasolunk:

• kezeletlen súlyos cukorbetegség,
  • előrehaladott vérképzőszervi betegségek
  • életet veszélyeztető súlyos szív- és érrendszeri betegségek
  • rosszindulatú daganatok
  • osteoporosis (Bisphosphonát kezelés alatt).